söndag 12 januari 2014

O så var det söndag kväll

Helt otroligt hur snabbt den här helgen har gått. På fredagen var jag som sagt ledig men då skulle vi ha besök av Jakobs bror o typ 10 personer från hans klass som blev examinerade på fredag så vi lånade lite ut vår lägenhet så att dom skulle få vara någonstans o dricka lite skumppa innan dom gick till skolan. Så då var det bara att stiga upp o städa, hinna göra några ärenden o så. Sen åkte vi också på hans examination. Halv 7 tiden tog jag tåget till Gtb, till Ida. Var tvungen att sova i Gtb för vi hade skola på lördag 9-16 o tåget till Gtb kom först kl.9 så det kunde jag inte ta.
På lördag spenderade halva klassen på ett rehabiliterings gym o lärde oss hur man tränar rätt och olika system för att träna musklerna maximalt och verkligen trötta ut dom. Självklart fick vi själva också göra allt detta så man var gaaanska så slut i kroppen i och med att jag inte tränat på några veckor.Men fast det var en lördag så var det jvligt rolig pch intressant dag o man lärde sig ganska så mycket.
Men var tvungen att gå lite tidigare annars skulle jag ha blivit tvungen att vänta i gtb i nästan 2h och det hade jag inte lust med iom att vi hade Adams examensfest att gå på. Så det var bara att ta tåget till Falköping, göra sig iordning o sen var det fest :D Så efter en väldigt kul kväll igår så var det bara soffan som gällde idag. Vi sov ju vi adam så på eftermiddagen åkte vi o kollade på en film Captain Phillips, en verklighetsbaserad film som handlar om ett amerikanskt fraktfartyg som blev kapat av somaliska pirater. Otroligt bra film, spännande och verkligen super bra, det var inga trötta personer i soffan längre, alla var så in i filmen!
Men nu är vi hemma i Skövde tillbaka, så ska försöka kolla igenom lite vad vi har till tentan på lördag men sen blir det nog bra soffan igen tills sängen kallar. LAZY DAY, YES INDEED!


Trailern till Captain Phillips.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar