tisdag 30 oktober 2012

Apelsin och minnen

Roligt hur man kopplar ihop vissa saker med olika minnen. Som idag t.ex. blev jag snål på apelsin o medan jag skalade den så dök ett minne upp från barndomen. Förr då jag var liten, då jag o min familj alltid åkte på våra årliga vintersemestrar till typ Himos, vuokatti m.fl. Så alltid då vi åkte ut en dag för o skida, längdskidor då så packade vi ALLTID med oss apelsin o puffet ;D Så väldigt ofta då jag äter en apelsin eller ser puffet i affären så tänker jag på mitt kära barndomsminne! Ett väldigt underbart sådant! (: Annars så rullar dagarna på bra här, börjar komma igång med gymmet, känns som att jag har skolan under kontroll, för tillfället iaf! Jobbsökandet fortsätter men jag har faktist ett provjobb på fredag, vilket skulle innebära några veckor i december, alltid något så hoppas på det! Idag har jag lagt undan mina "sommar" kläder o tagit fram lite mera varma kläder o så har jag dammsugat, börja ju snart se ut som ett litet råttbo här så! men men, annars kan jag väl berätta att jag själv har en ganska luugn vecka i.o.m att det är höstlov och allhelgona på fredag så är vi lediga torsda-fredag från skolan så det blir långhelg! :) Myyyycket mera har jag inte för tillfället! Nu ska ja se på filmen footlose, se om det är något! J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar