tisdag 20 december 2011

American Football

Igår såg ja min forsta live amerikanska fotbolls match. Oakland Raiders vs. Detroit Lions! fan va kul e va o vilken kansla ti va i en stadio me ca 63 tusen åskådare, otroligt maktigt! :) O i.o.m att Dustin e från Michigan så sir vi ofta på lions matcherna vilket betydd att igår va ja en av di få som hejja på Lions, men me 30 sek. kvar av matchen gjor Detroit Lions Touchdown o vann. Sjolv va ja overlycklig, men fick håll tibaks min gladje for Raiders fansen va verkligen int glaad o tjejjerna ja va me va radd e sko var na bråk ;) Men allt gick bra, vi kom heim safe and sound. Ha forresten aldri i mitt liv sett såde mychi poliser som ja såg igår, men di var dar for en orsak, Oakland Raiders fansen e kanda for ti kona var lite upprorda.. Så nu får ja check av en sak till på min "to do list" Kan val heilt enkelt sag att e va verkligen en upplevelse o nasta sportsevent var en hockey match i LA me alskling. Anaheim Ducks vs. Blue Jackets. ska var otroligt kul ti få far o si!
Så he va nu min sonda, på lorda så jobba ja på formiddan o sedan mot kveldin for jag, Nadine o Johanne ti Cecilia, åt midda + dessert o drack lite vin o had jatte jatte kul! Så vi sovd alla tar o så for vi darifrån direkt ti matchen då, så e ha vari en bra helg. O ida va jag o Nadine ledig så vi for forst på na arenden o sedan for vi på pizza o efteråt o skåda på filmen "New Years Eve". Tyckt bra om filmen, valdigt typiskt romantisk holiday film :) Påminner valdigt mychi om Valentine's day o Love actually. Men e va bra film o ja sko jar va som helst bara ja sko få fir nyåre i New York, he sko va ett nyår ti kom ihåg men kanske ja hinner jar he annu i mitt liv, kan ju hoppas o drom om e iaf :) så nu ska ja sag gonatt o kanske drom om att fir ett nyår i New York!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar